Częstym błędem w myśleniu o marketingu w mediach społecznościowych, jest myślenie, że będzie on łatwy. Mimo, że może wyglądać to banalnie, gdy patrzymy na piętnastolatków, którzy szturmem podbijają internet, a ich treści rozchodzą się wiralowo. Jednak marketing w mediach społecznościowych jest trudniejszy, niż mogłoby nam się wydawać. Nie wystarczy jeden świetny post czy filmik na YouTube, aby odnieść długotrwały efekt, trzeba zaprojektować całe kampanie w mediach społecznościowych.
Kampanie te powinny być strategicznie zaprojektowane i stworzone, aby pomóc Ci nawiązać kontakt z nowymi użytkownikami, budować relacje na platformie i zwiększać sprzedaż w perspektywie długoterminowej.
Chociaż stworzenie świetnych kampanii wymaga czasu, istnieje 10 prostych kroków, które każdy może wykonać, aby stworzyć i uruchomić udane kampanie w mediach społecznościowych.

1. Zbadaj swoich konkurentów
Badanie konkurencji to kluczowy krok, o którym wielu marketerów zapomina w marketingu w mediach społecznościowych. Analiza taka może Ci powiedzieć, co działa dla twojej konkurencji. Następnie możesz wykorzystać te informacje do ulepszania własnych kampanii.
Możesz na przykład zobaczyć, jak konkurencja porusza określone rodzaje tematów i jakie rodzaje treści tworzy. Jakie posty uzyskują najwięcej wyników? Możesz także zobaczyć, o której godzinie publikują, jak regularnie przesyłają treści, a nawet jakiego tonu wypowiedzi używają.
Odkrycie strategii konkurencji w mediach społecznościowych pozwoli Ci stworzyć jeszcze silniejszą strategię dla Twojej marki, dającą Ci przewagę. Możesz przeprowadzić swoje badania ręcznie lub użyć narzędzi badawczych konkurencji, aby skompilować dane za Ciebie.
2. Stwórz swoją strategię
Zanim zrobisz cokolwiek innego, stwórz solidną strategię dla swoich kampanii. Strategia może stać się złożona, ale zacznij od rozbicia jej na podstawy.
- Najpierw wybierz cel kampanii. Na przykład, czy chcesz zbudować społeczność online, przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do swojej witryny lub pomóc w promowaniu swojego bloga?
- Następnie wybierz, które dane będziesz monitorować . Załóżmy, że chcesz przyciągnąć potencjalnych klientów do swojej witryny; wtedy możesz śledzić liczbę użytkowników, którzy kontaktują się z Tobą bezpośrednio lub klikają linki promujące lead magnets.
- Następnie opracuj komunikaty i treści wokół celu w sposób, który prawdopodobnie spodoba się odbiorcom.
3. Promuj jedną wiadomość z różnymi formami treści.
Na tym etapie zastanów sie, jakich formatów użyjesz, aby dostarczyć swoje treści odbiorcy. Mogą to być np. infografiki, stories, reels, filmy i posty na blogu. Możesz na przykład promować jeden produkt za pomocą każdego z tych różnych typów mediów. Zobacz, na co reagują Twoi odbiorcy, i nadal korzystaj z różnych formatów, faworyzując te, które wypadają najlepiej. Dzięki temu Twoje kanały będą interesujące, a użytkownicy zaangażowani.
4. Znajdź równowagę między treściami promocyjnymi i niepromocyjnymi
Ta równowaga jest szczególnie ważna ze względu na nowy algorytm Facebooka. Jeśli udostępniasz w mediach społecznościowych wyłącznie treści promocyjne, ludzie przestaną być nimi zainteresowani i przestaną Cię śledzić. Jeśli jednak udostępniasz w mediach społecznościowych wyłącznie treści niepromocyjne, nie uzyskasz takich wyników, na jakie liczysz.
5. Publikuj unikalne, zyskujące popularność treści.
Znajdź popularne tematy lub strategie i nadaj im unikalny charakter. Jeśli na przykład wielu marketerów pisze o tym, jak Facebook tnie zasięg, powinieneś być tym, który pisze o tym, jak pomoże firmom, które podejmują wysiłek, aby lepiej komunikować się ze swoimi klientami.
Ty, Twoja firma i Twój produkt jesteście wyjątkowi, więc nie twórz treści typu kopiuj – wklej.

6. Użyj oprogramowania do planowania, aby zoptymalizować swoją pracę
Próba tworzenia postów społecznościowych w “ad hoc” nie wystarczy. Zamiast tego zoptymalizuj swoje kampanie i pracę, korzystając z oprogramowania do planowania, aby usprawnić proces.
Możesz z wyprzedzeniem utworzyć kalendarz mediów społecznościowych, planując publikację postów w określonych godzinach i dniach. Takie podejście znacznie skraca czas spędzany na przeglądaniu różnych platform w celu przesyłania treści, dając więcej czasu na skupienie się na tworzeniu świetnych treści i angażowaniu użytkowników.
7. Korzystaj z narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych i angażuj swoich odbiorców
Narzędzia do monitorowania social mediów są wyjątkowo potężne. Pozwalają zobaczyć, co ludzie mówią o Twojej marce, co może bardzo różnić się od tego, co ci się wydaje.
Korzystaj z narzędzi do minitorowania mediów społecznościowych, aby analizować wpływ swoich kampanii i sprawdzać, o czym mówią ludzie. Powinieneś także dokładnie sprawdzić, jakie pytania mają odbiorcy na temat Twojego produktu, marki i branży; takie pytania dostarczają cennych pomysłów na treść.
8. Utwórz unikalny Hashtag dla każdej kampanii
Hashtagi to potężne podmioty na Instagramie i Twitterze. Mogą pomóc w zwiększeniu zaangażowania i, co równie ważne, mogą pomóc w śledzeniu wyników kampanii.
Tworząc unikalny, markowy hashtag dla swojej marki i określonych kampanii, możesz łatwiej śledzić zaangażowanie i treści generowane przez użytkowników, nawet jeśli użytkownicy nie pamiętają o oznaczaniu Twojej marki bezpośrednio w swoich postach.
Markowe hashtagi nie powinny zastępować bardziej popularnych hashtagów używanych przez odbiorców. Aby zmaksymalizować zasięg i możliwość śledzenia, używaj obu rodzajów w każdym poście.
9. Transmituj na żywo
Transmisje na żywo to duży trend w mediach społecznościowych, a jeśli z nich nie korzystasz, tracisz doskonałą okazję. Transmituj na żywo na Facebooku lub Instagramie na tematy związane z Twoimi kampaniami społecznościowymi. Aby zwiększyć zaangażowanie, organizuj sesje pytań i odpowiedzi oraz odpowiadaj na pytania klientów zadawane wcześniej lub w komentarzach na żywo.
Po zakończeniu transmisji możesz ją zapisać i udostępnić jako zwykły film na swoich platformach, udostępniając natywną zawartość wideo.
10. Analizuj swoje wyniki
To, że Twoje kampanie są w toku lub się skończyły, nie oznacza, że praca jest zakończona. Regularnie analizuj postępy swojej kampanii i oceniaj ją dokładnie po jej zakończeniu. Możesz uzyskać cenny wgląd w to, co zadziałało dobrze, a co nie.
Ta analiza daje również szansę zidentyfikowania najlepszych treści z kampanii. Następnie możesz zmienić harmonogram lub zmienić przeznaczenie, aby uruchomić ją w przyszłości.
Jeśli jesteś na początku swojej przygody z kampaniami w social mediach, napisz do mnie, a dowiesz się, jak mogę Ci pomóc.
Potrzebujesz wsparcia w strategicznym poukładaniu Twojego biznesu?
Masz pytania? Napisz do mnie:
Najnowsze komentarze