Jak skutecznie prowadzić fanpage?
Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że jednym z najlepszych sposobów promowania firmy na Facebooku jest utworzenie strony biznesowej. Taka strona ma więcej możliwości niż strona prywatna, pozwoli Ci na szczegółową analizę statystyk, daje dostęp do zaawansowanych narzędzi promocji, możesz również uczynić kogoś administratorem i powierzyć prowadzenie profilu firmowego np. agencji marketingowej. Poza tym regulamin Facebooka nie pozwala na używanie konta prywatnego do celów biznesowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej czym różni się profil prywatny od profilu firmowego?
Pobierz e-booka
Pobież e-book
Dlaczego Twój Fanpage nie działa?
Dlatego jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać swoją stronę biznesową na Facebooku, nie wystarczy po prostu ją utworzyć i pozostawić. Podobnie jak w przypadku innych kanałów marketingowych, ważne jest maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie daje nam taka strona.
W tym artykule dowiesz się jak zoptymalizować swoją stronę na Facebooku tak, aby przynosiła oczekiwane rezultaty, czyli uzyskać najlepsze wyniki i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.
Po co optymalizować swoją stronę biznesową na Facebooku?
Zanim przejdę do najlepszych wskazówek i trików dotyczących optymalizacji strony biznesowej na Facebooku, zastanówmy się, dlaczego w ogóle powinno się to zrobić.
- Facebook oferuje ogromny potencjał zwrotu z inwestycji . Ponieważ ma on ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, możesz zwiększyć skalę swojej firmy, niezależnie od tego, czy jesteś marką lokalną, czy globalną.
- Dobrze zoptymalizowana strona zapewnia wiarygodność. Czy zdarzyło Ci się wejść na stronę na Facebooku i zobaczyć tam posty sprzed 2 lat? To sprawia, że firma od razu traci wiarygodność i zniechęca klientów, pozostawia również pytanie, czy w ogóle jeszcze istnieje?
- Strona biznesowa na Facebooku daje możliwość bieżącego kontaktu z obserwującymi. Możesz umieścić bieżące ogłoszenia, zapytać o opinie lub utworzyć wydarzenie.
- Przekażesz swoim klientom wszystkie potrzebne im informacje. Strona biznesowa na Facebooku powinna być skonfigurowana w taki sposób, aby zawierała wszystkie informacje, których typowy klient potrzebuje przed zakupem u Ciebie.
Jak zoptymalizować swoją stronę na Facebooku?
Przyjrzyjmy się, jak zoptymalizować swój biznes na Facebooku i uzyskać większy zwrot z inwestycji.
Uzupełnij swój profil
Jednym z najważniejszych zadań, które musisz wykonać, jest upewnienie się, że prawidłowo uzupełniłeś dane swojej strony takie jak
- Dodanie zdjęcia na okładkę, które najlepiej reprezentuje Twoją firmę (zdjęcie na okładkę różni się od zdjęcia profilowego)
- Dodawanie zdjęcia profilowego
- Dodawanie godzin pracy do strony
- Konfigurowanie właściwej nazwy strony
- Uzupełnianie informacji o Twojej firmie
O ile uzupełnienie informacji o stronie, godzin otwarcia czy dodanie zdjęcia profilowego to nie jest skomplikowana sprawa to jednak musimy uważać na dodanie przemyślanej nazwy strony ponieważ źle dobrana nazwa może znacząco obniżyć nam możliwości dotarcia do odbiorców
Chcesz więcej wskazówek jak uzupełnić poprawnie profil firmowy?
Pobierz e-booka
Pobież e-book
Dlaczego Twój Fanpage nie działa?
Użyj zakładek strony
Kolejną świetną wskazówką dotyczącą optymalizacji strony jest użycie kart strony, aby pomóc użytkownikom przewijać Twoje produkty i usługi.
Te karty pojawią się po lewej stronie strony. Zasadniczo umożliwiają dodawanie różnych szczegółów dotyczących Twojej firmy, takich jak aktualne oferty, usługi, nadchodzące wydarzenia, oferowane produkty, tworzenie rozwijanego menu i wiele innych.
Możesz dodać te karty stron w ustawieniach strony, gdzie będziesz mógł zmieniać nazwy tych kart i zmieniać je zgodnie z własnymi potrzebami.
Wybierz przyjazny adres URL
Możesz dostosować i spersonalizować adres URL swojej strony biznesowej na Facebooku. To może wydawać się małym krokiem, ale jeśli utworzysz niestandardowy adres URL z odrobiną personalizacji, będziesz mógł dodać trochę rozpoznawalności postaci i marki do swojej strony.
Chcesz wiedzieć jak krok po kroku ustawić przyjazny adres URL strony?
Pobierz e-booka
Pobież e-book
Dlaczego Twój Fanpage nie działa?
Nie zapomnij o prawidłowej konfiguracji strony
Zakładając stronę firmową na Facebooku mamy tyle do uzupełnienia, że często zapominamy o podstawowej konfiguracji. Poprawne ustawienia również mogą wpłynąć na konwersję, widoczność czy czytelność strony.
Konfiguracja strony daje możliwość decyzji czy i kto może publikować na Twojej stronie, czy Twoją stronę mogą oznaczać inne strony, możesz zabezpieczyć ją przed wulgaryzmami. Pamiętaj o tych ustawieniach, zanim opublikujesz stronę, unikniesz wielu rozczarowań i pytań “dlaczego mimo, że z zaangażowaniem prowadzę mój fanpage nie widzę efektów?” Ustawienia jakie ja proponuję znajdziesz tutaj
Twoja strona na Facebooku ma znaczenie!
Nawet jeśli masz już przyzwoitą stronę na Facebooku, ważne jest, aby stale ją optymalizować. Posiadanie dobrze zoptymalizowanej strony na Facebooku pomoże ci, niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność lokalną, czy międzynarodową. Dzięki tym wskazówkom będziesz w stanie wydobyć więcej ze swojej strony i zwiększyć jej potencjał.
A oto kilka przykładów obrazujących efekty dobrze prowadzonego fanpage:
Powiązane posty
No Results Found
The posts you requested could not be found. Try changing your module settings or create some new posts.
Najnowsze komentarze